Filosofi og Grundlag for Pædagogisk Psykologisk Førstehjælp
Beskrivelse af Uddannelsesforløbet for Pædagogisk Psykologisk Førstehjælp

UDDANNELSENS INDHOLD:

Undervisningsmetode/Læringsmetode

  

  • Undervisningen sker som en veksling mellem teoretisk og praktisk undervisning.
  • Der undervises i plenum og arbejdes efterfølgende i mindre grupper eller selvstændigt.
  • Der er indlagt øvelser og egen erfaring med det formål at højne tilegnelsen af stoffet.
  • Egen erfaring sker både i uddannelsen og imellem modulerne, hvor der er obligatoriske træningsaftner på uddannelsesstedet. Der kan derudover trænes i egne, mindre studie­grupper.
  • Formålet med øvelser, træning og øveaftener er, at de studerende igennem aktiv bearbejdning af stoffet opnår en dybere integration og lagring i krop og hjerne.


Der vil være henvisning til understøttende litteratur, der uddyber emner gennemgået på modulerne.


Supervision: I forløbet er indlagt 6 timers supervision i plenum, hvor deltagerne medbringer eget materiale fra hverdagen.


Formålet med supervision i plenum er at give de studerende indblik i udfordringer såvel som vejene til løsninger på egne og andres sager.


Underviseren superviserer de sager, det er muligt at nå, eller som skønnes mest lærerige for holdet.


Efter endt uddannelse tilbydes den enkelte 2 x1 times individuel supervision.

Formål: at støtte den enkelte i det praktiske arbejde med det tillærte.


  

Pædagogisk Psykologisk Førstehjælp uddannelsens indhold

IbisCentret - Livet i Centrum.

Balance imellem det psykiske velvære og det fysiske velvære. NLP psykoterapi, Sandplay, Supervision, Undervisning m.m.

Møllemosen 133, 2760 Måløv, Tlf: 2448 9794